Kongres žen se kriticky staví k ženskému postavení v médiích a reklamě. Zahajuje kampaň.
Nezisková organizace Kongres žen se v rámci letošního ročníku zaměří na média. Problematice mediálního obrazu žen a jejich zastoupení v rozhodovacích pozicích se uskupení rozhodlo věnovat mj. po zkušenostech z poslední akce před dvěma lety. Reportáž TV Barrandov (začíná v 11. minutě) tehdy citovala slova „kolemjdoucího muže“, který akci přirovnal ke „sletu čarodějnic“. I to ilustruje podle Kongresu postavení „ženských témat“ ve zpravodajství.
„Celkově je v Česku těžké a skoro nemožné téma rovného postavení žen prodat. Po uvedené zkušenosti s mediálním obrazem akce jsme si navíc uvědomily, že sdělovací prostředky mají velký vliv ve společnosti,“ řekla Monika McGarrell Klimentová,místopředsedkyně Kongresu žen, k zahájení kampaně s názvem Měsíc žen v médiích.Ta dnešním dnem začíná. 20. června ji zakončí Kongres žen v pražském Národním domě na Vinohradech, kde vystoupí se svými zkušenostmi také novinářky ze zahraničí. Doprovodného programu na přilehlém náměstí Míru se potom zúčastní i držitelka ceny Magnesia Litera za blog Kafe a cigárko Marie Doležalová či pisatelky blogu A Cup of Style. Součástí kampaně je i promítání dokumentárního filmu Miss Representation v kině Světozor.
Vice na …